პროექტები

                           
                                                            მოხსენების  სათაური :
           სსიპ  ჟიული  შარტავას სახელობის . სენაკის მე- 2 საჯარო სკოლის მე- 4 კლასში ჩატარდა პროექტ-გაკვეთილი თემაზე : „გადავარჩინოთ დედამიწა”.
         კლიმტის ცვლა ბუნებრივი სტიქიური მოვლენების რაოდენობის ზრდას იწვევს ,კლიმატზე შეიძლება გავლენა იქონიოს სხვადასხვა ბუნებრივმა ფაქტორმა :ვულკანურმა ამოფრქვევამ, მზის ნათების ცვლილებამ ,ადამიანთა დაუდევრობამ და ა. შ
  ჩვენი, ადამიანების მოვალეობაა   გავუფრთხილდეთ ბუნებას , დავიცვათ იგი ამ საფრთხეებისაგან , რათა შემდეგში თავიდან ავიცილოთ ისეთი დიდი პრობლემა , როგორიცაა გარემოს დაბინძურება.   პროექტ-გაკვეთილი მიზნად ისახავდა :                              
# გარემოს დანაგვიანების შედეგად შექმნილი საფრთხეების დასახელებას.
ოსწავლის ასაკობრივი ჯგუფისათვის შესაფერისი პროდუქტის შექმნას  თანაკლასელებისა და მასწავლებლის დახმარებით.
# დანაგვიანებული გარემოსადმი ნეგატიური დამოკიდბულების  განვითარება.
# შემოქმედებისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევის განვითარება- ჩამოყალიბებას.
პროექტ-გაკვეთილის  აქტუალურობა : პროექტ-გაკვეთილი აქტუალურია ,რადგან ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა ჩართულობას გარემოს დაცვის პროცესში.დანაგვიანების შედეგად მიღბული სართხეების დალევასა და გათავისებას.მოსწავლეთა ჩართულობას შემოქმედებით პროცესში,ფანტაზიის უნარის გამოვლენასა და განვითარებას.

პროექტ-გაკვეთილის  შედეგები :
 ბუნ. 7  მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
    ა) აკვირდება გარემოს , საუბრობს ადამიანის საქმიანობით გამოწვეულ ცვლილებებზე.
    ბ) გამოთქვამს მოსაზრებას გარემოს გაუმჯობესებასთან დაკავშირებით.
ქართ. 6 მოსწავლეს შეუძლია გაითავისოს და აღიქვას სხვადასხვა ტიპის ტექსტი
ს.გ. 3. მოსწავლე  გადმოსცემს დაკვირვების შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს.
მეთოდები და პროცესის მოკლე აღწერა :
 აქტივობა # 1  „გონებრივი იერიშის ” რუკა - „ როგორ გადავარჩინოთ პლანეტა ”(2-3 წთ.)
შესაძლო პასუხები:( გარეოს დასუფთავება,მცენარეების მოვლა, არ გავჩეხოთ ტყე, დავრგოთ ხეები, ნარჩენებისაგან გაწმენდა......)            

          დავრგოთ ხეები
 





მცენარეების მოვლა
გარემოს დასუფთავება
როგორ გადავარჩინოთ     პლანეტა?
                
 ნარჩენებისგან გაწმენდა
 







აქტივობა - #2 . ჯგუფური მუშაობა :(8 – 10).
            I  ჯგუფი: რა არ მოსწონთ იმ გარემოში სადაც  იმყოფებიან ?
            II ჯგუფი : როგორ ხდება გარემოს დანაგვიანება ?
           III ჯგუფი : როგორ უნდა მოვიქცეთ , რომ გარემო არ დავანაგვიანოთ ?
           IV ჯგუფი : რა უნდა ვიღონოთ დანაგვიანებული გარემოს გასასუფთავებლად?
აქტივობა # 3 . წუთშესვება - მუსიკის თანხლებით „ ტყე შეუნახე შვილებსა...“(ხალხური).(2-3 წთ).
აქტივობა # 4 . ჯგუფური მუშაობა : სიტუაციური ამოცანის „დავეხმაროთ დედამიწას ” -       დასრულება . (10-15წთ.)    
                                        ,, დედამიწა ავად გახდა
-         ამ ქვეყნად ცხოვრობდა ერთი პატარა გოგონა , რომელიც ძალიან ცნობისმოყვარე იყო. თუ მისი თანატოლები თოჯინებით ირთობდნენ თავს , მისი საყვარელი სათამაშო „გლობუსი“ იგივე დედამიწა იყო. გლობუსით თამაში ძალიან საინტერესო იყო რადგან გოგონა მისი დახმარებით ბევრ ახალ უცნაურ აღმოჩენას აკეთებდა. მან აღმოაჩინა რომ , დედამიწაზე წყალი ბევრად მეტია , ვიდრე ხმელეთი.
-         ერთ დღეს „დედამიწამ“ ფერი დაკარგა , სუნთქვა შეეკრა და ცუდად გახდა.
-         დედამიწა ავად გახდა!დედამიწა ავადაა! - ატყდა განგაში...
-         გოგონამ ავადმყოფი სასწრაფოდ ლოგინში ჩააწვინა და მის მოვლას შეუდგა.

-         თქვენი აზრით , რა სჭირდება დედამიწას რომ გამოჯანმრთელდეს?                
-         როგორ გადავარჩინოთ ჩვენი პლანეტა?
-         ასახული ეპიზოდი თქვენი ფანტაზიით გადმოეცით ნახატის სახით.

აქტივობა #5 .  ასფალტზე ხატვა.( 15 წთ.)
 აქტივობა # 6 . საკლასო საუბარი - ბავშვების ნამუშევრების დაყრდნობით.
-         დისკუსია საკითხი ირგვლივ
აქტივობა # 7 . გაკვეთილის შეჯამება - დასკვნის გამოტანა ,ფაქტების შეჯერება.
აქტივობა # 8 . შემაჯამებელი შეფასება , ნამუშევრის შეფასება .
დასკვნა: ჩატარებული აქტივობებიდან გამომდინარე მოსწავლეებმა გააცნობიერეს გარემოს მნიშვნელობა და გაითავისეს თავიანთი როლი გარემოს დაცვის საქმეში.მიეჩვივნენ შემოქმედებით პროცესში ჩართულობას და საკუთარი ფანტაზიით ნამუშევრების შექმნას.
საგნებთან- ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
v  ხელოვნება
v  მუსიკა
v  ქართული
v  ბუნება.
კლასი :  მე - 4.
მოსწავლეთა ასაკი : 8 -9 წელი.
ვადები, ხანგრძლივობა : 2 თემატური ერთეული.
რესურსი  - გლობუსი , ფორმატის ფურცლები , ფერადი ფანქრები , კალამი , დაფა ,ფერადი  ცარცი , სტიკერები , მაგნიტოფონი.
პროექტ-გაკვეთილის ხელმძღვანელი: დაწყებითი კლასის მასწავლებელი სოფიო შეროზია.



Комментариев нет:

Отправить комментарий